torsdag 26 januari 2012

Bada i strömmen


Just nu jobbar vi med en plan för Strömsholmen. Det har gått årtionden sedan det var någon aktivitet att tala om på den lilla ön, vilket känns som lite utav en bortkastad chans. Tidigare fanns en intressent för att bygga en restaurang där, men de backade ur när det inte gick att få ekonomi i bygget. Tack vare en motion från Robert Tenselius (M) stannade vi då upp och började fundera, kanske kan man tillåta bostäder för att finansiera byggandet av en restaurang eller annan verksamhet som kan locka människor till ön.

En annan sak som jag har blivit lockad av är möjligheten att bada i strömmen. Själv är jag en badkruka med akut hajskräck, så jag håller mig på land, men det vore häftigt att kunna gå över Saltängsbron och se människor bada vid Strömsholmen. Därför pratade jag igår med Norrköping Vatten om att höja kvaliteten på vattnet i strömmen så den går att bada i. Jag misstänker att det finns en hel del barnfamiljer, och vuxna som är modigare än jag, och som skulle tycka det var härligt att kunna ta ett svalkande dopp mitt inne i stan på sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar